Una bonica vetllada cultural commemora el Dia Mundial de la Poesia a la Vegueria Penedès

Divendres, 20 de març de 2026

El Dia Mundial de la Poesia es va celebrar ahir dijous a Santa Margarida de Montbui amb un gran èxit de participació, aplegant prop d’un centenar de persones en una vetllada cultural que va combinar música, dansa i poesia a la Sala Auditori de Mont-Àgora. L’acte, titulat Poesia d’alçada, es va dur a terme en un singular espai d’arquitectura efímera instal·lat a l’interior d’un iglú de vent, recordant el vincle de la comarca de l'Anoia amb els globus aerostàtics.

Va conduir l'acte la cantant i presentadora anoienca Sheila Grados. Pel que fa a la presentació protocol·lària, va anar a càrrec de la regidora de Cultura de Santa Margarida de Montbui, Sara Bergantiño, i del Delegat del Govern a la Vegueria Penedès, Lluís Valls. Durant el seu discurs introductori, la regidora montbuienca va tenir paraules de record per al director dels Serveis Territorials de Cultura, Romà Cano, convalescent, i que ha mostrat sempre una gran col·laboració amb el nostre municipi. De la seva banda, Lluís Valls va remarcar "la ferma voluntat de la delegació del govern de la Generalitat de Catalunya per descentralitzar les activitats institucionals amb la voluntat d'apropar l'acció del govern a tots els municipis i a tota la ciutadania".   

D'igual manera hi van ser presents en l'acte l'Alcalde montbuienc Jesús Miguel Juárez, la directora dels Serveis Territorials de Justícia i Qualitat Democràtica al Penedès Esther Parellada, la directora dels Serveis Territorials d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació al Penedès Irene Mercader, la directora dels Serveis Territorials d’Igualtat i Feminisme al Penedès, la montbuienca Maria Claramunt Cantarell; el director dels Serveis Territorials de Territori Miquel Corral; i l'alcaldessa del Pla del Penedès Dolors Chacón. També hi van assistir diferents regidors i regidores del consistori montbuienc.

L’acte es va iniciar amb la lectura del poema “Foc d’Ocell” de Blai Bonet en diferents idiomes, amb la participació de la comunitat lingüística i en col·laboració amb l’Associació Anoia Down, coincidint amb la celebració del Dia Mundial de la Síndrome de Down. Les lectures es van fer en català (Sara Izquierdo), romanès (Daniela Grigoras), rus (Olga Tokmakova), urdú (Ahmed Ishfaq), anglès (Mohsin Ejaz), xinès mandarí (Haiming Li) i esperanto (Lluís de Gibert i Atienza).

En el marc de l’espai “Micro obert”, es van poder veure i escoltar diversos videopoemes de Clementina Arderiu i Joan Alcover, treballats i recitats per alumnes de Primer de Batxillerat de  l’Institut Montbui. En aquest mateix espai també hi van intervenir els rapsodes locals Rosa Castelltort Panadès, Maria Claramunt Cantarell, Tania Martos Barrantes i Oriol Solà Prat, que van aportar la seva veu i sensibilitat a la vetllada.

A la part final de l’acte, la poeta penedesenca Sílvia Amigó va recitar una selecció de poemes propis relacionats amb la tríada temàtica d’aquesta edició —l’amor, la mort i l’espiritualitat—, acompanyada a la guitarra pel músic Leo Tejedor. Durant els interludis, la ballarina Bàrbara Meneses va interpretar tres peces de dansa contemporània inspirades en les poesies i la temàtica de la vetllada, aportant una dimensió escènica i emocional a l’espectacle.

La celebració va posar en relleu la força de la poesia com a eina de cohesió cultural i expressió artística, consolidant aquesta trobada com una cita destacada al territori per commemorar el Dia Mundial de la Poesia a la Vegueria del Penedès.

L’activitat va ser organitzada per la Institució de les Lletres Catalanes en coordinació amb els Serveis Territorials de Cultura al Penedès, i en col·laboració amb l’Ajuntament de Santa Margarida de Montbui, amb l’objectiu de fer arribar la poesia a tot el territori i promoure noves formes de creació artística.

Darrera actualització: 20.03.2026 | 10:46