Celebrada una sessió informativa de presentació del programa per apropar la intel·ligència artificial al comerç local

Divendres, 9 d’octubre de 2026

L’Ajuntament de Santa Margarida de Montbui ha posat en marxa un nou projecte d’auditoria i implementació de la intel·ligència artificial (IA) adreçat al comerç i als negocis locals, amb l’objectiu d’acompanyar els establiments del municipi en la incorporació d’aquestes noves eines en el seu dia a dia.

La iniciativa vol apropar la intel·ligència artificial als comerços i empreses d’una manera pràctica, accessible i adaptada a les necessitats de cada negoci, identificant aquelles aplicacions que els poden permetre guanyar eficiència, estalviar temps, automatitzar processos i optimitzar la gestió.

 

Sessió informativa de presentació

El dimarts 6 d’octubre, es va celebrar a l’Ajuntament de Santa Margarida de Montbui la sessió informativa de presentació del projecte, que va anar a càrrec de Dani Rodríguez, de l’empresa daDisseny, i va comptar amb la presència del regidor de Promoció Econòmica, Jordi Bòria Taixé.

Durant la sessió es van explicar les característiques del programa i les possibilitats que ofereix la intel·ligència artificial aplicada a la gestió quotidiana dels negocis, tant en àmbits relacionats amb la comunicació i la visibilitat com en l’automatització de tasques i processos.

La sessió informativa també es va enregistrar i es farà arribar per correu electrònic als comerços i negocis interessats.

 

Un acompanyament personalitzat en quatre passos

El projecte ofereix als negocis participants un acompanyament personalitzat que permetrà analitzar la seva situació i identificar les aplicacions de la intel·ligència artificial que poden resultar més útils en cada cas.

El programa es desenvoluparà en quatre passos:

En primer lloc, es farà una visita de diagnòstic, per identificar les necessitats i oportunitats de cada negoci. Seguidament es durà a terme una entrevista interactiva, per aprofundir en els processos i les tasques que es poden millorar mitjançant la IA. A continuació es farà l’elaboració del “Teu Full de Ruta IA”, amb recomanacions i propostes personalitzades i clourà el programa amb una sessió final d’explicació i retorn, per presentar les conclusions i orientar el negoci en la implementació de les eines proposades.

A més, cada negoci participant rebrà prompts i eines pràctiques adaptades a les seves necessitats, amb l’objectiu que pugui aplicar els coneixements adquirits de manera immediata i útil.

La iniciativa està pensada també per a persones que no disposen de coneixements previs sobre intel·ligència artificial. L’objectiu és facilitar l’accés a aquestes eines i fomentar-ne un ús pràctic entre el teixit comercial i empresarial del municipi.

 

Inscripcions obertes fins al 23 d’octubre

Els comerços i negocis de Santa Margarida de Montbui interessats a participar en el projecte poden formalitzar la seva inscripció fins al 23 d’octubre.

Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament de Santa Margarida de Montbui vol posar a disposició del teixit comercial i empresarial local noves eines digitals que contribueixin a millorar la gestió dels negocis, facilitar-ne la promoció, optimitzar processos i reforçar-ne la competitivitat.

El projecte aposta, així, per un model d’acompanyament pràctic i personalitzat que permeti que cada negoci pugui identificar de quina manera la intel·ligència artificial pot aportar-li valor real en el seu dia a dia.

Darrera actualització: 9.10.2026 | 08:56