L’Ajuntament s’adhereix a la declaració institucional del 8 de març, Dia Internacional de les Dones

Dijous, 2 d’abril de 2026

Durant el ple ordinari del dijous 26 de març, l’Ajuntament de Montbui va aprovar l’adhesió a la declaració institucional del 8 de març de 2026, Dia Internacional de les Dones.

La declaració posa en valor el moviment feminista i la lluita històrica de les dones, recordant els 50 anys de les primeres Jornades Catalanes de la Dona celebrades a Barcelona el maig de 1976, en un context de transició política després de gairebé tres dècades de silenci imposat. Aquelles jornades van representar un punt d’inflexió, ja que les dones van ocupar per primera vegada un espai públic de debat formal, presentant les seves reivindicacions i propostes.

El text també subratlla la necessitat d’avançar cap a la igualtat efectiva entre dones i homes, considerant-la un dret humà bàsic, i insta a aplicar la transversalitat de gènere i la perspectiva interseccional en totes les polítiques públiques, des de l’urbanisme i la mobilitat fins a l’educació, la cultura, l’esport, l’ocupació, la promoció econòmica, l’habitatge, el medi ambient i els serveis socials.

La regidora d’Igualtat i Feminisme Coral Vázquez, la regidora del PSC Montbui Raquel Muñoz i la regidora de Som Montbui-ERC Cristina Ferrer van ser les encarregades de llegir el text.

Darrera actualització: 2.04.2026 | 11:44