La Setmana de les Arts omplirà Montbui de música, teatre, circ, literatura i reconeixement a la comunitat educativa

Divendres, 29 de maig de 2026

Del 8 al 12 de juny, Santa Margarida de Montbui celebrarà una nova edició de la Setmana de les Arts 2026, una proposta cultural i educativa que converteix els espais del municipi en escenaris de creativitat, convivència i participació. Durant cinc dies, alumnes de diferents centres educatius mostraran el treball artístic desenvolupat al llarg del curs a través de concerts, espectacles, representacions teatrals, presentacions literàries i activitats culturals obertes a la comunitat.

La iniciativa posa en valor l’educació artística com a eina de creixement personal i col·lectiu, fomentant l’expressió, la sensibilitat cultural i el treball cooperatiu entre infants, joves i professorat. Les activitats es desenvoluparan principalment a diferents espais del complex Mont-Àgora i comptaran amb la participació activa de les escoles del municipi.

La programació començarà el dilluns 8 de juny amb l’espectacle Tastacirc, a càrrec de la companyia Tot Circ. Aquesta proposta, adreçada a l’alumnat d’i2, i3 i i4, tindrà lloc a les 10.00 h a Mont-Àgora i oferirà als més petits una primera aproximació al món del circ i les arts escèniques a través del joc, el moviment i la sorpresa.

El mateix dilluns al vespre, a les 19.30 h a la Sala Gran de Mont-Àgora, se celebrarà la trobada “Educart x Parlem amb Nuria Fergó”, un espai de conversa i reflexió que comptarà amb la participació de la coneguda artista i cantant Nuria Fergó. L’activitat vol apropar el món de la cultura i la creació artística al públic i a la comunitat educativa.

L’esdeveniment tindrà lloc el dilluns 8 de juny de 2026, a les 19.30 hores, a la Sala Gran Mont-Àgora, en una vetllada que combinarà música, conversa i proximitat amb el públic. L’acte serà conduït pel montbuienc Joan Rosillo i l’entrada serà gratuïta fins a completar l’aforament.

Aquest serà el segon any consecutiu en què es realitzi l’”EducArt”, que va tenir com a convidada en la seva primera edició a l’actriu igualadina Diana Gómez.

 

La música prendrà protagonisme el dimarts 9 de juny amb “Encanta’t”, un concert protagonitzat per alumnes de 6è de primària i 1r d’ESO. L’actuació tindrà lloc a les 11.30 h a la Sala Gran de Mont-Àgora i servirà per mostrar el treball musical i coral desenvolupat als centres educatius, així com per potenciar la cohesió entre etapes educatives.

El dimecres 10 de juny serà el torn del Concert de l’Orquestra de violins i violoncels, amb la participació d’alumnes de 2n de primària de les escoles de Montbui. El concert, previst a les 11.30 h a la Sala Gran de Mont-Àgora, posarà en relleu l’aprenentatge musical a les aules i el valor pedagògic dels instruments de corda en l’educació infantil i primària.

La programació continuarà el dijous 11 de juny amb una jornada especialment dedicada a les arts escèniques. Sota el títol “Fem Teatre”, alumnes de 5è de primària representaran diferents peces teatrals en diversos horaris: a les 10.30 h l’Escola Montbou, a les 11.15 h l’Escola Antoni Gaudí i a les 12.00 h l’Escola García Lorca. Les representacions tindran lloc a la Sala Gran de Mont-Àgora i mostraran el treball d’interpretació, expressió oral i creativitat desenvolupat durant el curs.

Aquell mateix dia, a les 18 a la Sala Petita de Mont-Àgora, es durà a terme un dels actes més emotius de la setmana: l’Homenatge a la Comunitat Educativa. Aquesta trobada vol reconèixer la tasca de docents, equips educatius, famílies i professionals que contribueixen diàriament a fer créixer l’educació i la cultura al municipi.

El divendres 12 de juny concentrarà diverses activitats destacades. A les 10.30 h, la Sala Gran de Mont-Àgora acollirà l’òpera infantil “Òpera per nens”, una proposta dirigida a l’alumnat de P3 i P4 de primària i conduïda per Josep Aznar. L’activitat pretén introduir els infants en el llenguatge operístic d’una manera didàctica i participativa.

La jornada culminarà amb la presentació del conte infantil “Un nou cel per als ocells”, obra de Víctor Grao, Joel Serrano i Carla Ventura. L’acte tindrà lloc a les 18 h a la Sala d’Exposicions de Mont-Àgora i combinarà literatura, il·lustració i creativitat en una proposta oberta al públic familiar.

Com a cloenda especial de la Setmana de les Arts, el dijous 9 de juliol la Sala Gran de Mont-Àgora acollirà l’espectacle “Arrels”, una producció dirigida i dramatúrgicament creada per Lídia Tutusaus. L’obra, interpretada per set veus, reflexiona sobre els vincles, la identitat i les promeses compartides, i es presentarà com una experiència artística emotiva i col·lectiva.

La Setmana de les Arts és organitzada per la regidoria d’Educació, el Pla Educatiu d’Entorn i els centres educatius del municipi, amb el suport de la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.

Darrera actualització: 29.05.2026 | 10:57