Sol·licitud d'ajuts per a arranjaments d'habitatges per a gent gran, persones amb dificultats de mobilitat o en risc d'exclusió social (del 4 de juliol al 2 d'agost de 2023)
OBJECTE
Aquest tràmit permet sol·licitar un ajut econòmic per a l'arranjament d'habitatges de gent gran, persones amb dificultats de mobilitat o amb risc d'exclusió social del municipi de Santa Margarida de Montbui.
Es vol facilitar reformes bàsiques de l'habitatge de les persones grans més vulnerables i/o amb dificultats de mobilitat així com també per a persones amb risc d'exclusió social, a partir d'arranjaments consistents en ajuts tècnics, reparacions i petites obres no estructurals a l'interior dels habitatges per tal de millorar les condicions de seguretat, accessibilitat i habitabilitat.
TIPOLOGIA D'ARRANJAMENTS
Els arranjaments que es duran a terme en l’interior dels habitatges inclou petites reformes d'adaptació funcional i la instal·lació d'ajudes tècniques:
a) Als banys, per afavorir l'accessibilitat i facilitar la higiene personal
b) A les cuines, per millorar les condicions de seguretat i higiene
c) De caire general, per facilitar la mobilitat i l'accessibilitat al domicili
d) Actuacions complementàries de millora de l'eficiència energètica dels domicilis
BENEFICIARIS
El programa s'adreça a persones majors de 65 anys amb dificultats per desenvolupar les activitats de la vida diària o amb insuficiència de recursos econòmics.
També s'adreça a persones majors de 80 anys que visquin soles o amb una altra persona més gran.
I a persones menors de 65 anys amb necessitats especials pel que fa a la seva capacitat física i psíquica per desenvolupar les activitats de la vida diària dins la llar.
DOCUMENTACIÓ QUE CAL PRESENTAR
a) Documentació identificativa obligatòria:
- NIF/NIE
- Document de representació legal
- Certificat d'empadronament
b) Documentació econòmica obligatòria
- Informe de vida laboral emès per la Tresoreria de la Seguretat Social (menors de 65 anys)
- Fotocòpia del contracte de treball
- Tres últimes nòmines
- En el cas de no disposar dels justificants, caldrà aportar una declaració jurada d'ingressos de la unitat de convivència
- Certificat del SEPE de l'import que percep, si es que es percep alguna prestació. Sino, un certificat negatiu de prestacions.
- En el cas d'autònoms, declaració del darrer trimestre d'activitats econòmiques de l'any 2022.
- En el cas de jubilats i pensionistes, acreditació de la pensió/prestació que cobren.
- Certificat de persona perceptora de la renda garantida de ciutadania.
c) Documentació social i d'autonomia personal obligatòria
- En el cas de persones amb discapacitat, carnet de discapacitat
- En el cas de persones amb dependència, resolució del grau de dependència
- En el cas de persones amb dificultats funcionals i/o cognitives sense reconeixement de discapacitat o dependència adjunta, cal adjuntar informe mèdic segons model.
- En el cas de persones separades, conveni o sentència judicial de separació o divorci.
d) Documentació de l'habitatge obligatòria
- Contracte de lloguer (vigència mínima 2 anys)
- En cas de lloguer, autorització de la propietat per fer la reforma
- Rebuts pagats de lloguer/hipoteca dels darrers sis mesos
- Escriptures/cadastre en cas de propietat
TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Del dia 4 de juliol al 2 d'agost de 2023 (ambdós inclosos)
FORMES DE TRAMITACIÓ
Hi ha dues formes de tramitació: es pot presentar la sol·licitud presencialment al Registre d'Entrada de l'Ajuntament de Santa Margarida de Montbui, o bé realitzar la tramitació per internet des d'aquest mateix tràmit.
a) Si es fa de forma telemàtica, cal presentar la sol·licitud a través de la Seu Electrònica de la web municipal, www.montbui.cat, fent servir la Instància Genèrica, i adjuntant el MODEL DE SOL·LICITUD així com la documentació pertinent.
b) Per presentar la sol·licitud presencialment podeu adreçar-vos a l'Ajuntament de Santa Margarida de Montbui, mostrador de Serveis Socials, de dilluns a divendres de 8 a 14.30 hores. Podeu demanar més informació al telèfon 93 804 09 09.