Comunicat informatiu conjunt Covid-19 (dimecres 17 juny): La Fura dels Baus porta a Igualada el macroespetacle benèfic “Nova Normalitat”

Dimecres, 17 de juny de 2020

La Fura dels Baus portarà a Igualada, els propers dies 10 i 11 de juliol, el macroespectacle benèfic ‘Nova Normalitat”, que aquest dimecres s’ha presentat a l’Ajuntament de la capital de l’Anoia.

L’alcalde d'Igualada, Marc Castells, ha agraït al director artístic de la prestigiosa companyia, Carlus Padrissa, que hagin pensat en Igualada, en la Conca d’Òdena i, sobretot, en l’Hospital. En aquest sentit, ha animat la ciutadania i les entitats a col·laborar en aquesta iniciativa que té “un esperit simbòlic, però sobretot benèfic”. El representant de la Fura del Baus ha destacat, per la seva banda, que el confinament que es va patir a la zona “va ser el far, el senyal que ens havíem d’agafar el tema seriosament”, i ha explicat que la seva companyia sempre ha tingut un vessant social que va fer sorgir la idea de fer un espectacle als hospitals. El tret de sortida serà els dies 3 i 4 de juliol, amb les representacions que ja estan previstes al recinte modernista de l’Hospital de Sant Pau de Barcelona. I després d’Igualada, la gira continuarà a Galícia, Cantàbria i altres llocs de l’Estat espanyol.

Personal de neteja, equips científics, zeladors, infermeres, metges, terapeutes, farmacèutics, voluntariat, treballadores socials o conductors d’ambulància. NN és un espectacle que vol retre homenatge a totes les persones que duen a terme tasques que tenen com a principal finalitat promoure la salut, alhora que recaptarà fons per ajudar que els equips investigadors posin fi a la pandèmia de la Covid-19. La Fura dels Baus copsa la Nova Normalitat com un crit unànime per tal tothom remi en la mateixa direcció: “anem al mateix vaixell i estem interconnectats per, pas a pas, aconseguir els 17 ODS. No sabem quina serà la nova normalitat, però ens la podem imaginar», ha sentenciat Carlus Padrissa, que s’ha mostrat convençut que serà “un espectacle modest, però molt entranyable i inoblidable”.

La presentació també ha comptat amb la participació d’Oriol Solà, president del Moixiganguers d’Igualada, que ha parlat en representació de la colla i de la resta d’entitats locals que s’ha ofert per col·laborar amb l’organització i l’escenificació d’aquest muntatge. Solà ha destacat que “per a nosaltres és un honor col·laborar amb la Fura i, més encara, fer-ho per donar suport al món sanitari i a tot el personal que ha treballat en aquest moment tan complicat”

Finalment, Ferran Garcia, gerent de l’Hospital d’Igualada, ha explicat que la presentació d’aquest espectacle és “una mostra més de l’estimació que hem rebut durant aquests tres mesos. Volem agrair a la Fura, als Moixiganguers i a la resta d’entitats que col·laboren i a l’Ajuntament d’Igualada, que ens ha donat suport durant tot aquests tres mesos. Hem viscut una mala època, però una de les coses bones que hem viscut ha estat l’estimació de la gent, de la societat civil, de les empreses... Tothom s’ha abocat amb nosaltres i això és l’important: en moments difícils, surt l’esperit humà de col·laboració”.

Ferran Garcia també ha explicat que el donatiu que la Fura del Baus té previst fer amb els beneficis de la recaptació de l’espectacle es destinaran a una línia d’estudi de l’estat psíquic i emocional dels treballadors de l’Hospital: “ara estem en temps de recuperar l’activitat, però també de tenir cura dels nostres professionals”. Paral·lelament, s’ha iniciat una altra línia de treball per estudiar l’impacte que l’epidèmia ha tingut a la Conca d’Òdena en la població en general, “perquè estem rebent moltes sol·licituds de pacients que demanen atenció psicològica i aquesta línia de treball té també l’objectiu d’aplicar les mesures pertinents perquè aquesta situació no es cronifiqui”

No abaixar la guàrdia malgrat l’evolució positiva de la situació

La presentació de la “Nova Normalitat” s’ha fet en el marc de l’habitual compareixença informativa dels set alcaldes i alcaldesses de la Conca d’Òdena, en què l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, ha informat de la situació actual de l’Hospital. El centre disposa actualment de 55 llits lliures, queden 15 persones ingressades per Covid+ i hi ha 5 persones amb aquesta malaltia ingressades a la UCI. “La bona notícia és que la mitjana de les persones que ingressen a Urgències per la Covid-19, aquest darrer mes és d’entre 0 i 1 persona diàries i, per tant, tenim la sensació que aquest episodi està controlat a la nostra ciutat”

Els alcaldes i alcaldesses també han informat que aquesta setmana s’ha iniciat una segona tramesa de prop de 14.000 mascaretes entre les persones majors de 65 anys que viuen als set municipis, amb la col·laboració de voluntariat de Creu Roja Anoia. Castells, però, ha volgut destacar que malgrat la bona evolució de la situació cal no abaixar la guàrdia i ha reiterat la necessitat de mantenir les mesures essencials: ús de mascaretes, distància física i higiene de mans. L’alcalde ha fet esment del rebrot que aquests dies s’ha detectat a la Xina per destacar que “hem de ser més conscients que mai que hem de seguir mantenint aquest protocol”.

Darrera actualització: 17.06.2020 | 17:26